Querencia For All

تایپ های شخصیتی Dere

 

اگه بخوایم ساختن یه کارکتر برای داستانمون رو یه آسمون خراش در نظر بگیریم که دل ابرها رو میشکافه و تا آسمون هفتم بالا میره، "تعیین کردن یه تایپ شخصیتی" به عنوان اولین مرحله کار، حکم یه بالابر با سرعت بینهایت رو داره که حسابی کار رو برامون آسونتر میکنه و بهمون این فرصت رو میده تا با عرق ریختن کمتر، به اوج برسیم و بتونیم یه منظره فوق العاده رو از بالای ابرها داشته باشیم :)

 

واسه همینه که میخوام در "ادامه پست 3>" شما رو با چند تایپ شخصیتی معروف آشنا کنم که اگه اوتاکو و انیمه باز باشین، احتمالا همین حالا هم باهاشون آشنایین :)) پس، بزن بریم!!!

 

 

اگه قبلا انیمه دیده باشین، ممکنه با تایپ های شخصیتی Dere آشنایی داشته باشین! این تایپها، هر کدوم ویژگی های شخصیتی مختص به خودشون رو دارن و ممکنه در بعضی موارد هم شباهتهایی بینشون وجود داشته باشه. این تایپ ها بیشتر طرز رفتار و فکر کارکتر در برابر نقش اصلی و کسی که دوستش دارن رو نشون میده.

من در بقیه این پست، یه لیست کوتاه با توضیحات ساده درمورد این تایپ های کارکتری رو براتون آوردم که امیدوارم توی درست کردن شخصیتهای داستانتون و مچ کردنشون با هم، بهتون کمک کنه :)

(گایز این لیست خیلی خلاصه شده ست و درواقع تعداد Dereها خیلی بیشتر از چیزیه که در ادامه خواهید خوند.. من فقط اونهایی که معروفتر بودن رو اینجا آوردم اما اگه این پست به نظرتون به درد بخور بود، بعدا با تایپ های بیشتر آپدیتش میکنم ;))

 

 

~*~*~ Tsundere ~*~*~

 

اسم این تایپ از ترکیب دو کلمه Tsun به معنی "سرد" و Dere به معنی "عشق" میاد.

همونطور که از اسمش هم مشخصه، شخصیت های این تایپ عاشق هایی هستند که با فرد موردعلاقه شون رفتار سردی دارن و درواقع اصلا علاقه شون رو نشون نمیدن و ابرازش نمیکنن؛ اما اگه اون فرد ازشون تعریف کنه یا به هر نحوی بهشون توجه نشون بده، به سرعت سرخ و سفید میشن کیوتای لاناتی :))

این کارکترها درحالت کلی، بین دو حالت رفتار "سرد و خشن" و "گرم و مهربون" در گردشن.

توی عاشقانه ها، کارکترهای سوندره در ابتدای داستان خیلی با شخصیت مقابلشون خشک برخورد میکنن اما با جلو رفتن روند فیکشن، کم کم یخ وا میکنن و میشه روی کیوت و سوییتی ازشون دید که با هر حرکت کوچکی از طرف مقابل، لپاشون سرخ میشه! 3>

 

 

~*~*~ Yandere ~*~*~

 

این کارکترها به خاطر روش ابراز علاقه بیمارگونه شون اینطوری نامگذاری شدن:

Yan به معنی "بیمار" یا "مریض" و Dere به معنای "عشق"

این کارکترها به شکلی جنون آمیز عاشق میشن که میتونه زندگی رو برای فرد موردعلاقه شون چالش برانگیز کنه. یاندره ها در بیرون، ظاهری معمولی دارن و بعضی در برخوردهای روزمره، شخصیتی سرد و بعضی گرم از خودشون بروز میدن که اونها رو به خوبی در اجتماع گم میکنه. اونها همچنین در برابر فرد موردعلاقه شون، خیلی سوییت و مهربون به نظر میرسن؛ اما داستان به همین قشنگی نیست!

این شخصیتها وقتی پای عشقشون وسط باشه، واقعا خطرناک میشن؛ برای همه!

اکثرا شخصیت حسودی از خودشون نشون میدن و دلشون نمیخواد فرد موردعلاقه شون با هیچ کس جز اونها در ارتباط باشه؛ اگه کسی سعی کنه به عشقشون نزدیک شه، اتفاق خوبی انتظارش رو نمیکشه!

ابراز علاقه بیمارگونه این شخصیت ها هیچ حد و مرزی نداره و اونها حتی به اینکه طرف مقابل هم اونها رو دوست داره یا نه، اهمیتی نمیدن و هرکاری میکنن تا اون رو نزدیک به خودشون نگه دارن.

یاندره ها معمولا شخصیتهایی هستند که خیلی راحت میتونن بقیه رو از نظر روانی یا فیزیکی تحت کنترل خودشون در بیارن و ازشون سواستفاده کنن و خیلی وقت ها این روششون رو روی فرد موردعلاقه شون به کار میگیرن تا بتونن اون رو کنار خودشون داشته باشن.

آدم ربایی، قتل، حبس کردن کارکترهای دیگه (مخصوصا کارکتر موردعلاقه شون) توی خونه/قفس/...، ضرب و شتم و استفاده از خشونت و... چیزهایی هستند که وقتی با یه شخصیت یاندره طرفیم، باید کاملا انتظارش رو داشته باشیم! :))

 

 

~*~*~ Deredere ~*~*~

 

به شخصه معتقدم اینها کیوت ترینان :))

احتمالا تا الان فهمیده باشین که Dere معنای "عشق" میده و همونطور که تو اسم این تایپ میبینین، هیچ چیزی جز عشق درباره شون وجود نداره! 3>

اونها کارکترهایی فوق العاده پر انرژی (انرژی مثبت و خوب)، سوییت و دوست داشتنی هستن و به طور کاملا واضح و بدون هیچ ماسکی، عشقشون رو به بقیه کارکترها نشون میدن و علایق و احساساتشون رو ابراز میکنن. و خوشبختانه روش ابراز علاقه و کلا عشقشون، سالمه نه مریضگونه!

اونها متعادلترین تایپ شخصیتی بین دره ها به حساب میان و به شخصیت و زندگی کارکتر موردعلاقه شون احترام میذارن و باعث آزارش نمیشن! 3> #سوییت :)))

 

 

~*~*~ Dandere ~*~*~

 

کلمه Dan از Danmari به معنی "سکوت" میاد که با Dere به معنی "عشق" ترکیب شده و این تایپ شخصیتی رو ساخته

این کارکترها به طور کلی احساساتی از خودشون بروز نمیدن، به ندرت حرف میزنن -یا حرف نمیزنن مگر اینکه یه نفر دیگه باهاشون صحبت کنه، و حتی اون موقع هم، چیز زیادی در جواب نمیگن.

این شخصیتها لزوما آدمهای سردی نیستن؛ فقط ترجیح میدن خودشون رو برای دیگران بروز ندن.

اما وقتی از کسی خوششون بیاد اوضاع میتونه یکم عوض بشه :))

این کارکترها میتونن کنار کسی که دوستش دارن، پرحرف تر از معمول باشن و احساسات زیادی از خودشون نشون بدن که در بقیه مواقع ازشون انتظار نمیره و باعث تعجب بقیه میشه. همین موضوع باعث میشه حدس زدن اینکه فرد موردعلاقه شون کیه، کار چندان سختی هم نباشه :)

 

 

~*~*~ Kamidere ~*~*~

 

بخش Kami در این اسم، به معنی "خدا" هستش.

راستش چیز زیادی درمورد این شخصیت وجود نداره اما ویژگی ای که همه کارکترهایی با این تایپ درش مشترک هستن، اعتماد به نفس و غرور بالاشون هست و همینطور، استعدادهای خداگونه و تقریبا پایان ناپذیرشون!

میشه گفت این تایپ همون کارکترهایی هستن که توی همه کاری خوبن و مهارت دارن و البته که به خاطر این موضوع به خودشون میبالن!

 

 

~*~*~ Sadodere ~*~*~

 

خب، فکر میکنم حدس زدن اینکه Sado در اسم این تایپ کارکتری از کلمه Sadomasochism میاد، چندان هم براتون سخت نبوده باشه :))

و با توجه به اون، نیاز به توضیح زیادی هم نداره که کارکترهای این تایپ رو به طور کلی، شخصیتهایی تشکیل میدن که از آزار دادن بقیه کارکترها -چه فیزیکی و چه روانی- لذت میبرن و این حتی شامل فرد موردعلاقه خودشون هم میشه.

این کارکترها از عمد بقیه رو در شرایط تنش زا و عذاب آور قرار میدن تا بتونن با دیدن آزار دیدن اونها، سرگرم شن. شخصیتهای سادودره، احساس ترحمی نسبت به دیگران ندارن.

Q. Moon
Q. Moon
Thursday, 15 June 2023، 10:19 AM
۰
Find My Comment
۰ عدد دیدگاه تا به حال به ثبت رسیده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Made By Farhan TempNO.6